štvrtok 10. septembra 2015

Prozreteľnosť

Názov: Prozreteľnosť

Autor: Jamie McGuire

Vydavateľstvo: iKAR

Edícia: YOLi

Rok vydania: 2014

Počet strán: 422

Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najbližší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných... Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku. Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý má neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo. (ZDROJ)



Celkové hodnotenie:
Prozreteľnosť som vyhrala u Peti už pred nejakým časom. S touto autorkou som už mala 2 skúsenosti, keďže vlastním obe katastrofy : Chodiacu aj tú Krásnu. Na Prozreteľnosť som sa celkom tešila, keďže to je bestseller a chcela som hlavne vedieť, ako sa autorka popasuje s anjelskou tématikou.

Obálka: je super. Je tajomná, krásne farebne zladená a vyjadruje podstatu knihy, takže za mňa spokojnosť :)

Autorkin štýl: je istým spôsobom rozťahaný. Číta sa veľmi rýchlo, no zameriava sa skôr na pocity ako na veľký opis prostredia, ktorý by mal mať v tejto knihe dostatočný priestor, keďže tu hovoríme o anjeloch. Príbeh sa vyznačuje až priveľkou  a prirýchlou gradáciou a minimom akčných scén či dobrodružstva. Kapitoly sú písané z pohľadu jednej hlavnej postavy a sú rozsahovo kratšie. V podstate sa celý čas točíme okolo toho istého a nikdy neprenikneme hlbšie , čo považujem za negatívum.


Nina je vysokoškoláčka, ktorá zažíva veľmi smutnú udalosť v jej mladom živote: v sedemnástich rokoch jej zomrel otec. S otcom mala skvelý vzťah, preto jeho stratu nesie nesmierne ťažko. Nevie si predstaviť, že tu už nie je, že už nikdy nestretne človeka, pre ktorého bola všetkým. Vo veľkom žiali si sadne na autobusovú zastávku , kde si k nej prisadne neznámy mladík a zastaví jej taxík. V podstate medzi sebou prehovoria sotva 2 vety, no Nine sa vryje do pamäti.Keď nastúpi na vysokú, jej život sa spočiatku vlečie a ona ešte stále myslí na otca, no neskôr sa opäť stretne s tým neznámym chalanom. Je veľmi pozorný a svojimi galantnými spôsobmi sa jej hneď zapáči. Stretáva ho na nečakaných miestach a postupne je z neho čoraz viac mimo. Jared si však od nej chce udržiavať istý odstup a neuponáhľať sa, pretože skrýva jedno veľké tajomstvo. Nina je však už unavená z toľkého nadbiehania, ktoré zatiaľ neprináša žiadne plody a chce s ním ísť na skutočné rande.

Odhodlá sa Jared povedať jej jeho veľké tajomstvo a bude sa Nine páčiť rovnako ako predtým?


Môj názor?
O tejto knihe som pred jej čítaním veľa nevedela. S  autorkou som sa už mala možnosť zoznámiť, a to konkréte pri jej 2 dielach: Krásna a Chodiaca katastrofa. Krásna k. sa mi v podstate páčila, bola to pekná jednohubka, no Chodiaca ma už sklamala, keďže Travis ma zďaleka neočaril tak ako väčšinu, a preto sa mi to isté rozprávanie len z jeho pohľadu zdalo nezáživné až nudné.

Prejdime však k Prozreteľnosti. Začiatok ma príjemne prekvapil, pretože navodil takú tú atmosféru, že sa niečo "akčné" bude diať, no myslím, že to bolo len zdanie. Nina stratila otca a zrazu sa v jej živote objaví Jared, ktorý ju celý jej doterajší život sledoval a robil jej vlastne takého bodyguarda. Toto zistenie ju nerozhodilo až tak, ako som čakala, pretože keby som bola ja na jej mieste a zistila by som , že ma nejaký človek sledoval skoro neustále , asi by som bola v riadnom šoku a rozhodne by som k nemu neprechovávala nejaké tie sympatie, ale to som ja. :D
Jej správanie bolo typické babské. Chalanov mala rada, no nebála sa správať ako totálna mrcha, len preto, lebo ich týmto "chcela ochrániť" pred tým, že by ich zničila. Celkovo som jej správanie občas nechápala, no inokedy bola fajn a nenudila ma, preto som tieto jej výstrelky brala s nadhľadom.

Jared nebol zlá postava. Páčilo sa mi, že ho autorka vykreslila kladne a mužne. Bol to polo-anjel , no o jeho koreňoch a minulosti sme sa dozvedeli veľmi málo.Aby ho autorka vyčlenila a spravila z neho niečo originálne, tak ho ozvláštnila tým, že mu nedala krídla, ale rýchle reakcie a všetky najlepšie vlastnosti, ktoré by mal mať dobrý vojak. Len asi tak 100 krát silnejšie. Jeho sestra, Claire, bola riadne číslo, no celkom sa mi páčila, pretože hoci mala drsnejší prístup, vedela si zachovať chladnú hlavu a pomôcť druhým, aj keď jej to často bolo proti srsti. No a Ryan bol fajn, pekne dotváral túto partiu a páčila sa mi jeho zanovitosť, s ktorou dokázal vytrvať všetky Ninine odmietnutia :)

Vzťah medzi Jaredom a Ninou bol pekný, no pre mňa málo uveriteľný. Preferujem postupnú gradáciu a takéto rýchle "zaláskovania sa" nie sú pre mňa. Nevravím, že to bolo napísané zle, len som mala problém uveriť im tú ich veľkú lásku, čo bolo pre mňa určité sklamanie. V určitých pasážach som sa nad ich správaním pousmiala, v iných mi prišli totálne šibnutí a iné mi zase prišli...nedokončené? Áno, talehovia, anjeli, a všetky tieto polo- nadprirodzené bytosti mali za úlohu byť súčasťou ich vlastného fantasy sveta a  mňa ako čitateľa mali presvedčiť o tom, že min. v knihe takýto svet existuje. Konkrétnych zmienok o tomto svete bolo v knihe až žalostne málo. Tu a tam sa niečo objavilo a ja som sa už tešila, že zistím, prečo sa ten Jared toľko strachuje, a keď som sa to konečne dozvedela, problém si na chvíľu odložili, prípadne ho veľmi rýchlo vyriešili, čo nepotešilo moju dychtivú dušu.

Akčné scény sa kde-tu vyskytli a boli napísané celkom pekne. Na konci som čakala isté vyvrcholenie, či napätie, ktoré by ma vytrhlo z letargie, no čakala som márne. Autorka síce obe postavy vsadila do fantasy sveta, no jednostaj sa krútila a vracala k ich pocitom, čo spôsobilo to, že som vôbec nevnímala, že čítam nejaký fantasy príbeh, skôr sladkú lovestory.
Kniha mala sľubný námet a keby sa autorka viac zamerala na fantasy detaily, myslím, že by z toho bol celkom pekný príbeh. Takto to však nebolo ono. Vždy som našla nejaký náznak, ktorý mohol knihu posunúť iným smerom, no stále to zostalo len pri tom náznaku. Verím, že by pokračovania mohli zlepšiť môj úsudok a konečne ma presvedčiť o tom, že sa oplatí postaviť nebu aj peklu a všetkému medzi tým, pre tú pravú lásku! :)

Za knihu veľmi pekne ďakujem blogerke, Peťke ♥



"-Prečo si ku mne taký dobrý?- opýtala som sa, keď mi podal kôpku papierových vreckoviek z nočného stolíka.
-Pretože ty za to stojíš.-
Pozrel na mňa, akoby som to mala dávno vedieť. Musela som sa usmiať.
-Nie je to reklamný slogan od L´Oréal?- podpichla som ho.
-Chcel som povedať: Možno si sa taká narodila.-
-A možno je to Maybelline.-" (str. 160)
(konverzácia medzi Ninou a Ryanom ;) )

 


Zdroj obrázkov: http://www.martinus.sk/data/tovar/_l/171/l171602.jpg
                      http://static1.squarespace.com/static/527acdcae4b0fe10defbde14/t/53c4d60be4b00a113d5c12e1/1405408782299/Providence-quote-free.jpg
                      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/77/66/27/776627e4b0f4d80350c6262726bb967a.jpg
                      http://the-book-rogue.de/wordpress/wp-content/uploads/providence-series.jpg

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára