streda 23. septembra 2015

Elita

Názov: Elita

Autor: Keira Cass

Vydavateľstvo: CooBoo

Rok vydania: 2015

Počet strán: 287

 

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom? (ZDROJ)



Celkové hodnotenie:

Elita už nejaký ten čas brázdi vody našich kníhkupectiev, no ja som sa k nej dostala až teraz, keďže ju moja milovaná knižnica dostala až minulý týždeň! :D :) Bola som veľmi zvedavá, ako bude pokračovať Americino dobrodružstvo a či príde koniec zamilovanému trojuholníku ;)

Obálka: je krásna. Osobne sa mi viac páči obálka Selekcie, pretože je tyrkysová a ja takú farbu zbožňujem, no ani táto sa nemá za čo hanbiť. Tie šaty sú naozaj zaujímavé.

Autorkin štýl: je v porovnaní s prvou častou, samozrejme, veľmi podobný. Kiera vie krásne zladiť opis, dialógy i myšlienky hlavných postáv do tej správnej línie, aby sa čitateľovi príjemne čítali. Jazyk, ktorý si zvolila, je veľmi jednoduchý a príbeh sa číta doslova sám. Nechýba menšia akcia, zápletka, stresové momenty, ktoré na naše dievčatá číhajú na každom rohu a samozrejme, nesmiem zabudnúť na veeeľkú dávku pocitov ( hlavne z Americinej strany).

America sa spolu so svojimi 5 protivníčkami dostala do užšieho výberu , a teda v paláci ostala už len elita dievčat, ktoré majú mať najlepšie predpoklady na to, aby sa stali princeznou a Maxonovou manželkou. Súťažiace dostávajú už náročnejšie úlohy, v ktorých sa musí ukázať každá ich kladná vlastnosť, aby vynikli a získali si priazeň Maxona, kráľa i divákov.
America to nemá vôbec ľahké, pretože sa tu objavil aj Aspen, s ktorým sa pred Selekciou rozišla, no opäť na neho často myslí, takže sa cíti ako medzi dvoma mlynskými kameňmi. Na jednej strane je tu Maxon, ktorý ju zahŕňa krásnymi sľubmi a gestami, no na strane druhej tu je Aspen- istota, ktorú si so sebou nesie z domova.
Aby toho nemala málo, palác stále napádajú Rebeli , ktorí prinesú veľa krušných chvíľ a America sa dozvie aj informácie , ktoré môžu zmeniť jej celkový pohľad na svet, v ktorom žije.


Rozhodne sa konečne America, komu zverí do rúk svoje srdce? Bude to ona, ktorá v nasledujúcom vyradení odíde?


Môj názor?
Elitu som si chcela prečítať už strašne dlho a dosť som sa na ňu tešila, lebo jednotka síce nepatrí medzi moje naj, stále sa mi však veľmi príjemne čítala. A príbeh typu "Přijmeš moji růži?" sa mi v tomto dosť hektickom období veľmi hodil ;)

Začiatok bol super, lebo autorka trošku nadviazala na prvú časť, čo mne dosť pomohlo, lebo som sa do toho musela znovu dostať. Na väčšinu vecí som si postupne spomenula kvôli autorkinmu krásnemu štýlu. Opäť sme sa stretli s Americou, ktorá bola zaseknutá v trojuholníku lásky a taktiež sa dostala medzi Elitu, teda do skupiny, z ktorej si Maxon raz vyberie princeznú.

Americina nerozhodnosť postupne naberala na obrátkach a čím som bola ďalej, tým som nadobúdala dojem, že to s ňou bude ťažké. Keď bola s Maxonom, všetko bolo dokonalé, obaja boli opojení vlastnými sympatiami a sľubovali si vernosť. Len čo sa Maxon vzdialil a venoval sa iným, America začala váhať, pochybovať o vlastnom  úsudku a v tomto rozpoložení zvyčajne nastupoval Aspen, s ktorým mala spoločnú minulosť a predstavoval pre ňu istotu.

Ak by som bola na jej mieste, tak by som to asi mala poriadne ťažké, lebo Maxon je zlatý a v hĺbke duše aj správny chlap, ktorý však nechce staviť všetko na jednu kartu a riskovať. Aspen je zase "stále tu" a miluje Americu za každých okolností, no zbadala som aj istú stagnáciu , jednoducho nebojoval o ňu, tak ako som predpokladala. V tejto knihe mi vadil menej ako v jednotke, no stále som team Maxon ;)

Pozadie príbehu bolo naozaj fajn. Celé tie prípravy okolo veľkej udalosti, ktorá sa v paláci konala sa mi veľmi páčili a vždy ma vyslobodili z čítania Americiných myšlienok plných váhania. Rebeli opäť podnikli zopár útokov, ktoré ma dosť znepokojili, a asi som bola jediná, pretože ostatní obyvatelia paláca to až tak veľmi neriešili. Pre mňa však vpád do srdca palácu, pri ktorom sú ohrozené životy všetkých dôležitých i menej dôležitých osôb, predstavuje dosť závažný problém, a nijakú extra obranu ( vojakov?) som tam nespozorovala, čo ma trošku zmiatlo. ( Nie je to predsa kráľovstvo??)

Taktiež sa mi páčili informácie, ktoré odkazovali na históriu celej Illey, ako vznikla, kto bol jej zakladateľ a pod. Prijala by som si možno viac, no aj v tomto množstve mi Illeu pekne ozrejmili a priblížili jej kultúru či politiku.

Marlee...ma úprimne dostala. Nečakala som až takýto zvrat udalostí, i keď som z jej správania nejakú zmenu tušila, no tento osud bol dosť tvrdý. Jej priateľstvo s Americou postupne prechádzalo do silného vzťahu a obom pomáhalo. Ostatné súperky ma akosi nezasiahli, teda až na Kriss, ktorá pre mňa dostala nečakaný priestor a trošku zamávala kartami. Veľa som sa o nej nedozvedela, preto si moje sympatie nestihla získať.

Koniec bol super, už som čakala, že bude aj zaujímavejší, no potom, by to už bolo asi príliš zmätočné, takže aj takto som spokojná. Akcia či napätie nesmelo chýbať a stránky sa vďaka jednoduchému štýlu otáčali samé.

Celý nápad Selekcie sa mi veľmi pozdáva, a keď som spolu s hlavnými postavami v paláci, cítim sa ako v Rokforte. Autorka vytvorila veľmi pekný svet, ktorý je najmä pre dievčatá veľmi lákavý a svojou nevinnosťou a pozadím, ktoré tvorí samotná hra, vie čitateľovi neraz vykúzliť úsmev na tvári.
Za mňa bola dvojka trošičku, ba až nebadateľne slabšia ( to kvôli tým trojuholníkom, ktoré neznášam!), ale na druhej strane tam bolo veľmi veľa pekných sladkých scén, ktoré síce pôsobili ako klišé, no do príbehu dokonale sadli ;)


"Bolo to nemožné. Musela som si vybrať. Aspen alebo Maxon. Ako som si však mala vybrať medzi dvoma dobrými možnosťami? Ako som mohla urobiť rozhodnutie, ktoré vo mne vždy čosi zabije? Utešovala som sa tým, že ešte stále mám čas. Stále mám čas." ( str. 30)



Zdroje obrázkov: http://www.gorila.sk/i/imgs_orig/475/669475.jpg
                        http://40.media.tumblr.com/504826b43927c00676ab80f6c4888bd7/tumblr_n548zgD6hJ1r2a4kfo1_1280.jpg
                       https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcXtssNJybjCv-A-QJM3ELMxNanG9NB4lSH1sQRL8nIKuCF1Y0i5Y-6iGVjPIiJEyNUoKMGIXoJ6daC14prQzzYfBUVT1LkR-Pd4DtOMqBTilNlvrUWgN2DWK0eg8bSIM6AdaQ_EdSDeGO/s1600/kiera+cass+fabbed.jpeg
                        http://vignette3.wikia.nocookie.net/theselection/images/8/80/Tumblr_mltrtq3ck01qdlytco1_400.jpg/revision/latest?cb=20150827051145

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára