piatok 3. apríla 2015

Vyhrala som výlet do Bruselu! Ako nakoniec dopadol? :)

Krásny Veľký piatok vám želám! :)

Po týždni plnom písomiek a stresu sú tu konečne Veľkonočné sviatky. Konečne mám prázdniny a mám aj čas vám priniesť váš očakávaný článok o mojom pobyte v Bruseli :)

Na začiatok vám poviem niečo o tom, ako som sa k tomuto výletu dostala.
Internetové kníhkupectvo www.abcknihy.sk zorganizovalo už 4.ročník súťaže Vráťme knihy do škôl. Súťaž začala niekedy v októbri minulého roka a skončila koncom februára.Mohli ste hrať o rôzne zaujímavé ceny, ako napr. čítačky kníh, darčekové poukazy či špeciálnu cenu- výlet do Bruselu  :)

Ja som sa o tejto súťaží dozvedela až pri náhodnom surfovaní na internete asi v polovici januára. Zaujala ma najmä svojou jednoduchosťou, pretože stačilo, aby ste napísali názor na hocakú vami vybratú knihu a zaregistrovali ho na oficiálnej stránke súťaže www.vratmeknihydoskol.sk :)

Poslala som tam asi 5 recenzií a nejako som sa o to ďalej nestarala, lebo som nepredpokladala, že by som mohla vyhrať, keďže som počula, že tam ľudia posielali aj po 50 recenzií.

Keď vyhlásili výsledky súťaže, o mojej výhre som sa dozvedela vďaka kamarátke a zo začiatku som tomu naozaj nechcela veriť. Myslela som si, že sa pomýlili alebo také niečo. Po tom, čo ma však kontaktovala pani redaktorka z kníhkupectva abcknihy.sk som už začínala šípiť, že toto asi nebude žart a vypuklo u mňa menšie nadšenie :)))

Poslali mi cestovný plán a potom som sa už nakontaktovala na vedúceho výpravy, s ktorým sme dohodli detaily.

Túto výhru sme vyhrali 3 baby a s jednou z nich sme sa pred výletom skontaktovali, aby sme sa tam necítili také stratené. :)

Cestovala som v pondelok 23.3 vlakom do Bratislavy, kde som bola približne o 20:05 ( pričom som musela vyraziť už o pol 12, lebo bývam na ďalekom východe :D ). Cesta bola fajn, určite aj vďaka tomu, že vlaky zbožňujem a teraz sú ešte aj zadarmo! :D :)

(poctivo som vo vlaku čítala túto hodnotnú knihu , recenzia TU :)

Z BA sme vyrazili o 22:00 autobusom do Bruselu, kde sme boli nasledujúci deň, približne o 14:00. Autobus nebol nič extra ale nebola to ani žiadna bieda. Hoci vzadu, kde som sedela, bol izolepou prilepený ten "ukladací priestor", ktorý máte nad sebou v buse a počas jednej cesty v autobuse, keď sme už boli v Bruseli, sa na mňa zosypalo trochu vody, no našťastie sa to už viackrát nezopakovalo. Cestou sme sa zastavili aj na pár motorestoch a v jednom z nich sme sa aj naobedovali.

Tento rezeň stál 9,99 eur, čo ma trošku zarazilo, ale evidentne sú takéto ceny v Nemecku normálne ;)

Prvý krát som videla veternú elektráreň :)

Po vystúpení z autobusu sme sa šli ubytovať do hotela, ktorý bol príjemný. Boli sme na dvojlôžkových izbách, ktoré boli trošku menšie, ako som čakala, ale celkom útulné. Kúpeľňa bola tiež v pohode, až na to, že som neprišla na spôsob , ako zatvoriť sprchu ( a to som sa naozaj snažila!) , takže pri sprchovaní ste si museli dávať pozor na to, aby ste neosprchovali aj záchod + všetko dookola. A v konečnom dôsledku sa vám to vaše úsilie ani nepodarilo, ale to nevadí ;) :D

Asi okolo 15:00 sme už vyrazili na prehliadku "centra", ktorá však bola ultra rýchla a bez žiadneho vysvetľovania či ukazovania pamiatok, čo ma teda trochu sklamalo. Aj fotky som fotila len tak narýchlo, preto je väčšina nekvalitná, ale robila som , čo som mohla.

Vôbec neviem, z čoho všetkého to bolo pripravené ale vyzeralo to božsky ♥

Počasie sa samozrejme pokazilo, práve vtedy, keď sme mali 3-hodinový rozchod, ale nepršalo až tak veľmi, takže sme to nejako zvládli.

O 19:00 sme mali "slávnostnú večeru" s pánom poslancom Kukanom v reštaurácií , kde sme mali naozaj dobrú večeru, ktorá pozostávala z predjedla ( veľa druhov chutnej šunky), hlavného jedla ( 2 veľké kúsky kvalitného mäsa) a z dezertu ( na jazyku sa rozplývajúci zákusok). Asi okolo 20:00  sme už všetci dojedli a odišli naspäť na hotel.

Na druhý deň nám od rána pršalo, čo bolo teda vážne smutné, ale nedalo sa nič robiť ( že vraj je to typické počasie v tomto období v Bruseli). Raňajky sme mali v reštaurácií , ktorá bola hneď vedľa hotela a boli vo forme švédskych stolov, čo veľmi oceňujem.Stoly sa prehýbali pod asi 5 druhmi šunky či maličkých párkov, asi najlepších croissantov a pomarančového džúsu. Naozaj bolo z čoho vyberať :)

Dopoludnie sme "mali " stráviť prehliadkou Atómia ( čo je vlastne zväčšený model železa), no v cestovnom pláne bolo napísané, že všetky vstupy sú zadarmo, čo však nebola pravda, lebo pri vstupe do tejto "atrakcie" ste si museli zaplatiť skupinový vstup asi okolo 12.50 eur, čo bol pre mňa trošku šok, vzhľadom k tomu, že nám o tom nikto dopredu nepovedal a niektorí z nás už nemala takúto hotovosť pri sebe, takže som si tento skvost odfotila len zvonku.

O 15:30 nám začala prehliadka Európskeho parlamentu. Pri vstupe ste museli prejsť cez detektor kovov, čo bola moja prvá skúsenosť s takýmto strojom a po historke , ktorú nám povedal náš vedúci výpravy, mi nebolo všetko jedno.( Hovoril nám, že pri poslednej takejto výprave mal v skupine staršieho pána, ktorý si  do budovy EP so sebou vzal malý nožík, ktorý mu mal poslúžiť pri krájaní slaniny, ako to hneď objasnil po tom, čo bol zneškodnený na zem. ;) :D ).

Na mieste , kde sídli EP sme našli aj túto reštauráciu, z ktorej ste mohli cítiť závan Poľska :)

Asi 45 minút sme počúvali výklad pána poslanca Kukana, ktorý hovoril napr. aj o tom, prečo máme najnižšiu účasť na voľbách do EP alebo o tom, ako to tam medzi poslancami vlastne chodí. Potom sme mali ešte jednu menšiu prednášku o tom, kto tvorí EP a na akom princípe funguje.

O 17:00 sme sa premiestnili do velikánskej miestnosti, kde sa konajú zasadnutia EP.   Sadli sme si na také menšie "balkóny", nasadili na uši slúchadlá a počúvali sme konverzácie poslancov o daniach. (bola tam jedna žena, ktorej úlohou bolo len oznamovať, ktorý prejav nasleduje a oznámiť dotyčnému čas , ktorý na svoj prejav má. Zvyčajne to bolo okolo 1 až 5 minút, čo je naozaj málo, ale všetkých poslancov tam je 750,a keď sa chce väčšina vyjadriť, musia to riešiť takto) .

Z budovy EP sme vyšli asi niečo po 18:00 a vyrazili sme naspäť domov.

Výlet hodnotím kladne, pretože to bola moja prvá väčšia cesta za hranice ( keď nepočítam Krakov) . Hoci sme mali pár nedorozumení a meškaní, som rada, že som mohla vidieť Brusel vlastnými očami. Po tomto výlete môžem skonštatovať, že skoro každá budova tam má milión okien a všetky uličky sú veľmi podobné, takže sa tam ľahko dá stratiť, no vždy sa na cestu môžete opýtať nejaké okoloidúceho a ten vám s radosťou pomôže, hoci aj lámavou angličtinou :)

Dúfam, že sa vám tento report páčil a že ste sa pri ňom veľmi nenudili :)

P.S. Na zasadnutiach parlamentu je zakázané fotografovať, takže mi musíte prepáčiť, že žiadnu fotku priamo odtiaľ nemám :(

Krásny večer!
Vaša Andy♥
Zdroj 1. obrázku: http://static.etrend.sk/uploads/tx_media/2013/05/30/gallery_1000_666/Neo_Brusel_2.jpg

1. Veľmi pekný report, o tomto výlete do Bruselu do parlamentu som už počula, príde mi to zaujímavé, ale ten chaos so zaplatením a žiadnymi pamiatkami by som nechcela.. ale gratulujem ti k výhre, musela to byť veľká skúsenosť aj zábava, ísť do úplne iného štátu, tiež takéto veci milujem a som k ním otvorená. Teším sa na ďalšie reporty, cestovateľka. :)

1. Áno, ten parlament bol v podstate zaujímavý, len keby nebolo tých problémov no.. :/
      Ďakujem ti veľmi pekne :)) Cestovanie je jednou z mojich vášní, takže ak budem mať možnosť , budem sa mu venovať čo najviac :)

2. Nemôžeš tu dať takú fotku rezňa večer na Veľký piatok, sa mi dobre že pred očami nezahmlieva, aká som hladná :D
    Výlet do Bruselu vyzerá krásne, i keď fakt je škoda, že ste nemali nejakého sprievodcu, ktorý by vám to tam lepšie ukázal. Fotky sú však pekné :) Celé to tam vyzerá, že tak všetko na sebe je :D Buď len ja nechodím do miest, alebo tam majú málo miesta :D
    Požehnané sviatky ti prajem :)

1. Neboj, zajtra sa už poriadne naješ! :D
      Hej, je to škoda, ale ja som vôbec rada, že som niekde bola ;) :D
      Áno, vyzerá a tiež si myslím, že je to tam preplnené, ale celkom zaujímavým spôsobom, čiže ma to skôr fascinuje ako straší :D :)
      Aj tebe, Marienka, požehnané sviatky a (ne)veľa vody! ♥ :D :))

3. No páni! Takže si vyhrala výlet do Bruselu? Gratulujem ti!!! To je úžasné, že si mala to šťastie a vyhrala si spomedzi toľkých ľudí takú krásnu cenu. Tak tomu sa hovorí šťastie :D
    Toto zhrnutie z výletu som si veľmi rada prečítala a aby si vedela vôbec ma nenudilo, práve naopak, vyčarili si mi úsmev na perách :) Ak mám byť úprimná, tak ja som bola naďalej v spomínanom Krakove a to na púti. Inak som ďalej v zahraničí nebola, aj keď by som chcela, ale sama by som sa stratila :D Inak ma šokovali tie ceny, že 10 € za rezeň, dúfam, že aspoň stál za tú cenu :D
    Škoda, že vám nepriblížili tie pamiatky, to mám na výletoch najradšej- kultúru. Ale aj tak to musel byť úžasný zážitok a ten pocit, že si výlet vyhrala...na nezaplatenie :) Krásny report a aj fotky(náhodou sú v skvelej kvalite :) )
    Páčil sa mi tento súhrn a dúfam, že budú aj ďalšie o iných miestach...len škoda toho počasia. No aj tak máš určite zážitok na celý život :)

1. Ďakujem ti!!!! :)))
      Ja som tomu naozaj zo začiatku neverila, že by som práva ja mohla niečo také vyhrať, ale čo narobím...hádať som sa rozhodne nechcela! :D :D
      Tak to som veľmi rada, že ťa bavilo a dokonca, že ti vyčarilo úsmev na perách :))
      Rezeň bol v pohode :) Bol dobrý , ale už som jedla aj lepší :D
      Taktiež milujem práve kultúru ( i keď asi aj prírodu :D ) ale som rada, že som ju mohla aspoň vidieť ( aj keď som nevedela, ako sa ktorá pamiatka volá :D)
      Určite mám zážitok , to jednoznačne. Cestovanie naozaj milujem, takže snáď bude takýchto reportov viac :)))