sobota 27. augusta 2016

Múzeum oravskej dediny

Moja turistická duša opäť dostala svoju každoročnú dávku radosti. Áno, po piatich nekonečných rokoch sa mi konečne podarilo presvedčiť rodinu, aby sme sa vybrali do Roháčov ♥♥♥ . Hory milujem už odmalička a Tatry mám, ako každý správny Slovák, rada asi najviac. Doposiaľ som navštívila Štrbské, Popradské a Skalnaté pleso. Mojím skrytým snom však ostávali práve Roháče v Západných Tatrách, pretože som spolovice dievča z Oravy a pri mojej každoročnej návšteve tohto kraja som na nich mala taký nádherný výhľad, až sa stali mojou skrytou túžbou. :)

Pôvodný plán však nebol ísť na Roháče ( preto vás budem trošičku naťahovať a o nich si prečítate až v budúcom článku ;) ), ale do Múzea oravskej dediny, ktoré sa nachádza v Zuberci. Cestovali sme autom a z dediny, v ktorej na Orave bývam ( okolie Oravského Podzámku ;) ), to trvalo asi okolo 40 minút.
Do múzea som sa taktiež veľmi tešila, aj keď som nevedela , čo presne mám čakať. Jeho veľkosť, štýl a celková poloha ma však úplne dostali, veď posúďte sami.




Už hneď na začiatku tohto múzea ste mali v menšej ohrádke tohto krásneho oslíka, ktorý bol veľmi fotogenický a nechal sa aj kŕmiť :))) 



Všetky tieto krásne domčeky vytvárali naozajstný dojem dedinky, neboli to len akože nahádzané domčeky. Pri vstupe sme dostali mapku, na ktorej sa nachádzalo 29 bodov, ktoré sme si mohli pozrieť. Boli to domčeky či kostolíky z celej Oravy, každý z nich reprezentoval inú dedinku. 




Vo vnútri sa nachádzalo ešte aj pôvodné vybavenie domčekov, čo bolo fakt krásne, pretože som sa cítila, ako keby som sa vrátila v čase.  Bolo vidieť, že si zakladatelia dali naozaj záležať, každá jedna miestnosť bola jedinečná aj keď všetky spájali dedinské motívy. 




Čo ma dostalo úplne najviac bolo prostredie. Nielenže som mala možnosť vidieť oravskú kultúru s jej tradíciami či dokonca remeselnými výrobkami, no navyše som bola ešte aj v prekrásnej prírode, čo vo mne vyvolalo poriadny zážitok a hrdosť na to, že mám korene aj z tohto slovenského kraja :)))









Pri jednej chalúpke prebiehal aj tento minikoncert, ktorý dotváral príjemnú atmosféru :)




Priznám sa vám, že dokonalejšiu chalúpku ako je táto som zatiaľ nevidela ♥♥♥










♥♥♥




Áno, veľmi nás prekvapilo, keď sme zrazu zbadali tieto maličké políčka, kde sa pestovala reďkovka, fazuľa, bôb či dokonca zemiaky! :)

Celá prehliadka nám trvala asi 2 hodiny, pričom sme si aj v tamojšej dedinskej krčmičke zakúpili suveníry či drobné remeselné výrobky. Hneď na začiatku je aj Koliba, v ktorej sa dá krásne naobedovať a priamo v múzeu je stánok s langošmi a podobnými rýchlymi jedlami :)

Vedľa múzea sa ešte nachádza menšia detská horolezecká stena, ktorá je veľmi obľúbená a pri nej je aj amfiteáter, kde sa konajú rôzne folklórne koncerty.

Oravské múzeum na mňa spravilo veľký dojem. Za 3 eurá sme mali o program na dve hodiny postarané a stála to za to. Nehovoriac už o tom, že o také 4 km sa nachádza lyžiarske stredisko Spálená, o ktorom vám však napíšem inokedy ;)
Ak vás však zaujíma ľudová kultúra , toto miesto vám určite odporúčam! :)

Boli ste tu už niekto? Aký dojem na vás urobilo toto múzeum?

Vaša Andy♥

6 komentárov:

  1. Orava je naozaj krásna, máme ju za kopcom :) V tomto muzeu sme ale nikdy neboli, vyzerá super. Somárik je najlepší :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odporúčam zájsť určite za kopec, oplatí sa :))) :D
      Hejže? Strašne zlatý bol :)

      Odstrániť
  2. Tie fotky sú úplne prekrásne a čarovné!♥ Keby som nesedela, tak asi padnem na zadok, vážne...O tomto miesta som nemala ani len tušenia, ale už celkom chápem to Tvoje nadšenie, keď si mi o ňom písala v správach. Nádherné miesto, ktoré niekedy v budúcnosti naozaj musím navštíviť. Tak si ma týmto článkom navnadila, že by som sa hneď teraz nasadla na vlak. Ozaj sa nechcem opakovať slovami, aké so už použila, ale tie FOTKYY sú brutálne krásne!♥:) Tam chcem bývať! Nevieš či sa to dá?:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Óóó, ďakujem krásne za toľko chvály, ale to miesto sa fotilo samo ;) :) ♥♥♥
      Ja som veľmi rada, že som ti Múzeum oravskej dediny mohla aspoň takto predstaviť a teším sa, že ťa zaujalo :))) Odporúčam na návštevu zájsť takto v lete, prípadne v jeseni, lebo to počasie nám tiež vyšlo skvele ;)
      No to ti neviem povedať, ale , myslím, že kebyže na nich spustíš toľkú chválu, dali by sa ukecať aspoň na deň :D :D :D ;) ♥♥♥
      Ešte raz ďakujem za krásny komentár! ♥

      Odstrániť
  3. Joooj, Orava je krásna a ty každé leto svojimi článkami podnecuješ vo mne moju túžbu sa tam vybrať ^.^
    Fotky krásne, najmä tá, pod ktorou máš ♥♥♥, tá sa naozaj vydarila ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj? Tak to sa veľmi teším ♥ A budem sa tešiť ešte viac, keď sa tam nakoniec vyberieš ;) :)
      Ďakujem krásne ♥ :))

      Odstrániť