nedeľa 1. mája 2016

My Weeks In Pictures #Praha+ Bratislava


Ahoooj!

Ani sama nemôžem uveriť tomu, že od vydania posledného článku prešli už viac ako 4 týždne. Je šialené, koľko sa toho za ten čas stalo , no som rada, že som si dnes konečne našla čas na to, aby som napísala tento článok a vysvetlila vám, kam som zmizla.
V prvom rade som sa po písomných maturitách začala zameriavať na tie ústne. Nemôžem povedať, že by som sa ich nejako extra bála, v podstate mi ani nezáleží na tom, aké známky dostanem, keďže mi ich nikam netreba. Nechcem však sklamať seba ani svojich učiteľov, ktorí sa ma posledné 4 roky snažili niečo naučiť, takže som sa začala sústrediť na všetky maturitné tézy. Keď som postupne zisťovala, koľko toho ešte neviem, moja motivácia začínala slabnúť a času som mala čoraz menej, veď to isto sami poznáte.
Pomedzi to učenie som sa však vybrala na 2 výlety, ktoré mi mali nejako predostrieť 2 mestá, a to konkrétne Bratislavu a Prahu.




Praha: 
Do Prahy som cestovala 12 hodín, no keďže som išla nočným vlakom, tak sa to dalo úplne v pohode zvládnuť. Vlak prišiel síce so skoro hodinovým meškaním, no nebola to žiadna katastrofa. Cieľ mojej cesty bola Karlova univerzita , konkrétne filozofická fakulta, na ktorej sa konal jeden z mnohých prípravných kurzov a ja som sa rozhodla, že sa naň pôjdem pozrieť. Našťastie som mala pri sebe bratranca, ktorý ma priviedol na miesto určenia v stanovenom čase a potom som v tej škole strávila neuveriteľných 9 hodín, pričom sme mali dvojhodinovú prestávku, ktorú som ja strávila túlaním sa po okolí. Poviem vám, naozaj to nebolo med lízať a keď som počúvala o veciach, o ktorých by som mala vedieť ( a neviem) tak to bola dosť depresívna chvíľka. Beriem to však ako nenahraditeľnú skúsenosť.
Keďže bolo v ten deň dosť na nič počasie ani Praha, slávna metropola, na mňa neurobila taký dojem, aký som očakávala. Bolo tam na mňa asi až príliš veľa ľudí, všade dookola som počula len angličtinu, nemčinu a španielčinu... Uličky boli pekné a aj budovy ladené do toho staršieho štýlu mali svoje čaro, no ja som sa do tohto mesta akosi nevedela zamilovať. Aj ľudia, ktorí sa neustále niekam ponáhľali na mňa nepôsobili tak, ako by som chcela. Celé to tam plynulo akosi prirýchlo a ja som nestíhala vnímať všetko nové, čo sa okolo mňa vyskytlo.
Rozhodne však neľutujem, že som sa tam vybrala a už sa teším na budúcu návštevu ;)







Na ten Karlov most som radšej nešla, keď som videla to množstvo ľudí :D ;)






Bratislava : O týždeň neskôr sme sa so spolužiačkou vybrali do Bratislavy. Keď si spomínate, v januári som tu bola po prvýkrát a toto mesto na mňa už vtedy urobilo dojem, čo väčšina mojich kamarátov nechápe. Tentokrát  tomu nebolo inak. Opäť som mala možnosť byť v Starom meste, vidieť všetky tie staré budovy a cítila som sa tam oveľa prirodzenejšie a uvoľnenejšie ako v Prahe. Áno, množstvo opitých ľudí, ktorí sa o 6 ráno v sobotu vracajú domov , bolo nepochybne väčšie, no nezažila som žiadnu nemilú skúsenosť :D Poobede sme sa poprechádzali po Vajanského nábreží a ja som sa tešila ako malé dieťa, lebo takéto prechádzky zbožňujem ♥ Nezabudli sme ani na Bratislavský hrad a Katedrálu Sv. Martina, ktorá na mňa už po druhýkrát urobila veľký dojem.










Keď to takto zhrniem, momentálne sa nachádzam v štádiu, kedy naozaj neviem, kam ma život zavedie. Ešte nie som pevne rozhodnutá, na akú vysokú sa vyberiem a desím sa toho momentu, kedy sa budem musieť rozhodnúť. Jedinou útechou sú pre mňa ľudia okolo mňa, ktorí sú na tom podobne a tento pocit mi dáva vieru, že nech už skončím kdekoľvek, všetko bude tak ako má byť ;)

V nasledujúcom mesiaci a pol sa tu na blogu veľmi nebudem vyskytovať, lebo ma jednak čaká maturita a po nej prídu samotné prijímačky. Verím však, že túto moju odmlku pochopíte, pretože sa blogu chystám venovať aj naďalej, no momentálne to naozaj nejde. Aj ja som sa už totižto dostala do čítacej krízi, ktorá ma nenormálne vytáča a neviem sa dočkať, kedy si budem môcť len tak sadnúť ku knihe, ktorú si sama vyberiem a nechám sa unášať samotným príbehom! Držte mi palce, nech sa ten moment, čo najskôr dostaví! ♥ :)

P.S. Napíšte mi , ako sa máte vy, pretože z toho blogerského sveta som totižto akosi vypadla a k čítaniu vašich článkov som si nesadla už poriadne dlho ( čo určite napravím, keď na to budem mať čas! ;) :D )  ;) :)
Vaša Andy♥



Zdroj 1. obrázku: http://www.lakeside-merimbula.com.au/images/comeback_soon.jpg

4 komentáre:

  1. Moc pěkný blog. :) Zatím jsem se s ním nesetkala, ale stačil mi citát v záhlaví a bylo mi hned jasné, že jsi můj člověk. :)

    Jinak, já v Praze bydlím a tohle město miluji, ale chápu, že je tu opravdu hrozně moc cizinců, obzvláště v centru, ale já už jsem si na to nějak zvykla a nedovedu si to bez té směsice jazyků moc představit. :) A taky je fakt, že tu každý (včetně mě) pořád spěchá, ale oproti jiným metropolím, tu ten shon ještě není tak hrozný.

    Do Bratislavy bych se někdy taky moc ráda podívala, na Slovensko možná pojedu v létě, ale spíše do Tater než na jih, tak ještě uvidím. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za pochvalu :) Je pekné vidieť, že existuje viacero snílkov :) :)

      Tak to máš potom iné, keď tam žiješ, len pre niekoho ako som ja ( dievča z dediny) je pobyt v takejto metropole naozaj veľkým zážitkom! :D :)

      Určite k nám zájdi, Tatry ťa nesklamú, to pôjdeš na istotu, ale aj ostatné kúty Slovenska majú čo ponúknuť :)

      Odstrániť
  2. Blava na teba spravila dojem? :D Tak to si asi jediná. Mne sa to mesto veľmi nepáči a hlavná stanica je úplne hrozná. Čo je podľa mňa dosť smutné, lebo vlastne ako hlavné mesto nás BA prezentuje a keď sem niekto príde z cudziny, musí si myslieť, že žijeme v dobrom zapadákove.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, aj ja si tak pripadám, že som asi naozaj jediná :D :D čo už :) A so stanicou úplne súhlasím, je dosť na nič a čakáreň aj pekne zapácha. Ešte si pamätám, ako som tam prišla prvý krát, fúú, to bol obraz, ale akosi to teraz už nepociťujem :D :D :) Resp. sa tam nezdržujem viac ako je to potrebné ;)

      Odstrániť