štvrtok 8. októbra 2015

Movie Tips #4

Ahojte!

Dnes som tu opäť s pár filmovými tipmi, ktoré mi v poslednej dobe padli do oka a ktoré chcem šíriť ďalej, pretože si myslím, že stoja za to! :) 

Tomorrowland


Bývalý dětský génius Frank (Clooney), naplněný rozčarováním ze světa, ve kterém žije, a Casey (Britt Robertson), chytrá a optimistická dospívající dívka, plná vědecké zvídavosti, se společně vydávají na nebezpečnou misi s cílem odhalit tajemství záhadného místa, ztraceného kdesi v čase a prostoru, známého pouze pod názvem „Země zítřka". To, co na tomto místo budou muset vykonat, navždy změní celý svět – a také je samotné (ZDROJ)

Pri náhodnom prehliadaní youtube, som narazila na trailer k Tomorrowlandu, a keď som v ňom uvidela Hugha Laurieho alebo nášho Dr. Housa, hneď som zbystrila pozornosť.

Film bol pre mňa takou zmesou všetkých tých sci-fi filmov, ktoré som ako malá videla: Spacekids, Zathura: Vesmírne dobrodružstvo, Transformers či dokonca Múmia.
Z traileru som si myslela, že to bude skôr dráma, a preto som spočiatku bola naozaj dosť prekvapená, keď som si pripadala ako pri pozeraní Transformers :D Keď som si však zvykla na to, že toto bude skôr zmes sci-fi a fantasy prvkov, uvoľnila som sa a film si naozaj užila.

Herecké výkony boli fajn, herci mali zaujímavé či vtipné dialógy a niektoré postavy boli veľmi  pekne  vykreslené. Celé mi to pripadalo ako veľmi dobrý nápad, spojiť takto viacero známych prvkov, ktoré som už síce niekde videla, no v tomto prevedení k sebe veľmi pekne pasovali.

Čo sa mi páčilo najviac, bola hlavná myšlienka tohto filmu. Išlo v ňom o to, že mimo tohto reálneho sveta existuje ešte jeden, ktorý obyčajní smrteľníci nedokážu vidieť a úlohou našich hlavných hrdinov bolo zastaviť postupný koniec sveta, ktorý sme v konečnom dôsledku spôsobili my sami. Najprv však museli prísť na to, čo spravili zle a až potom sa vybrať tou opačnou cestou. Celý proces hľadania a spoznávania bol síce vymyslený, no myšlienka, ktorá z neho plynie, má zmysel aj v našom svete ;)


Hodnotenie na csfd.cz: 59%




Marťan



Astronaut Mark Watney (Matt Damon) během mise na Mars málem zahynul v prašné bouři. Zbytek jeho posádky planetu opustil v domnění, že je mrtvý. Ale Watney přežil a ocitne se tak omylem sám na nepřátelské planetě. Má k dispozici jen hubené zásoby a tak musí využít veškerý důvtip, invenci a technické znalosti, aby nejen přežil, ale také nalezl způsob, jak vyslat signál na Zemi, že je naživu. V okamžiku, kdy se mu to podaří, začne miliony kilometrů daleko od něj NASA a mezinárodní tým vědců neúnavně pracovat, aby dostali tohoto „Marťana" domů. Zatímco členové jeho posádky souběžně prokazují svou odvahu na téměř nemožné záchranné misi. (ZDROJ)


Tí, čo ma sledujete dlhšie, už iste viete, že knihu Marťan, ktorú som dostala na Vianoce minulý rok, považujem za jednu z najlepších, ktoré som minulý rok čítala. Na film som teda bola naozaj veľmi zvedavá a po zhliadnutí trailera som sa už nevedela dočkať premiéry!

Na obrazovke sa objavila vesmírna expedícia , ktorá mala za úlohu vziať z Marsu vzorky a vrátiť sa domov. Prekvapila ich však neočakávaná búrka, ktorá ich prinútila zrušiť misiu a hneď odletieť- aj bez jedného člena posádky, ktorého považovali za mŕtveho. Mark však veľkou náhodou nezomrel ale zostal trčať na Marse celkom sám.

Osobne som veľa filmov s Mattom Damonom nevidela, no jeho herecký výkon ma presvedčil o jeho kvalitách. Všetky vtipné scény zahral bravúrne a pre postavu Marka sa dokonale hodil. Celý príbeh sa niesol vo veľmi príjemnej atmosfére, ktorá síce dosť nevystihovala realistickú atmosféru astronauta uväzneného na Marse, no mne k filmu výborne sadla.

Tie snímky Marsu, ktoré boli mimochodom filmované na jordánskej púšti, sú fakt realistické a krásne. Celkovo sa film drží svojej knižnej predlohy, ( až na pár detailov) za čo režiséra veľmi chválim a film odporúčam naozaj všetkým priaznivcom tohto žánru, lebo sa je na čo pozerať ;)


Hodnotenie na csfd.cz: 84%



Zdroje obrázkov:http://www.finalreel.co.uk/wp-content/uploads/2015/04/Tomorrowland-International-Poster-900x1286.jpg
                     
http://trackingboard1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/10/The-Martian-Launch-One-Sheet.jpg

6 komentárov:

  1. Ja som tiež videla Krajinu zajtrajška prednedávnom a priznávam, že som to chcela po pár minútach zabaliť, ale dala som mu šancu, keďže som dala šancu aj Čarovnému lesu (inak Čarovný les bola hrôza. Tak som sa na to tešila ale vzišlo z toho niečo katastrofálne, a stotožňujem sa s tým názorom, že to bolo ako paródia na klasické rozprávky. Skvelé obsadenie, no okrem Meryl Streep sa mi nepozdával žiaden výkon hercov; pesničky boli hrozné, až na jednu a príbeh...čo to bolo?!!! Nečudujem sa, že to má také malé hodnotenie -_- Ak si ešte Čarovný les nevidela, o nič si neprišla...ale tak, každý má svoj názor k tomu) Takže k tomu filmu Krajina zajtrajška; nakoniec som ho dopozerala a nebolo to až také zlé, výkony super, s tým súhlasím, ale i tak som čakala viac. Bolo to také nemastné - neslané, druhýkrát by som to už nepozrela, ale ako oddychovka fajn, no ako kvalita, nič moc. Ja som akurát pozerala dve anime a akosi sa mi to zapáčilo, až príliš. Zámok v oblakoch (ten z roku 2004) a Cesta do fantázie sú dokonalé, nádherné a nečudujem sa, že majú také vysoké hodnotenia...odporúčam, možno by sa zapáčili aj tebe ;) A ešte Inside out, to bolo také zlaté, pekná rozprávočka. A nakoniec Život je krásny, nádherný film, pri ktorom vždy plačem ale sa aj nasmejem. Marťana si určite prečítam a potom pozriem film, teda vysoké hodnotenie má...a Matt Damon...musíš pozrieť aj iné filmy s ním, pretože je úžasný a talentovaný...a fešák tiež :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O Čarovnom lese som už asi počula, ale nejako sa mi nezapísal do pamäte. Takže hovoríš, že nad ním ani nemám uvažovať? :D Fajn vedieť ;) Jasné, jednoznačne to bola oddychovka, ale mne sa páčila tá jednoduchosť a mix viacerých fantasy prvkov ;)
      Anime som ešte neskúšala, takže by som sa do nich mohla pustiť, ak mi ich odporúčaš, lebo ja rada skúšam nové veci :D
      Toľko tipov si mi dala, že budem rada , ak ich stihnem všetky pozrieť do Vianoc :D :D ;) Ale ďakujem ti veľmi pekne :))))
      Určite si prečítaj a potom pozri film ;)
      Tak o tom, že je fešák nepochybujem a naozaj silno uvažujem nad tým, že si pozriem aj viac filmov, len najprv musím zistiť, kde to vlastne hral :D :D

      Odstrániť
  2. Na Zemi zítřka jsem koukala právě před pár dny :) Čekala jsem trochu víc, ale i tak se mi film líbil :) A už se nemůžu dočkat, až půjdu do kina na Marťana :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako vravíš, veľmi fajn oddychovka to bola :))
      Tak verím, že sa ti bude Marťan naozaj páčiť! Uži si to ! :))

      Odstrániť
  3. Ja som sa na Tomorrowland fakt že tešila, ale dosť ma to sklamalo. Vlastne som to ani nedopozerala, lebo ku koncu ma to už vôbec nebavilo. :/ Škoda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak isto to nie je nič prelomové, ale mne to pripomenulo detstvo a užila som si to ;) Ale nesadne každému ;)

      Odstrániť