štvrtok 17. júla 2014

Trip to Košice/ Part 1

Ahojte! :)
Včera som bola na výlete v Košiciach a chcela by som vám ukázať miesta, ktoré som navštívila. Nebol to dlhý výlet, preto sme nezavítali na veľa miest, ale pre mňa všetky stáli za to! ;)
Enjoy it! :)

Takto som začala! :)



 Moja cesta začala na Mlynskej ulici pri Jakabovom paláci. Chcela som ísť aj dnu, avšak nenašla som ho otvorený, ani nikde neboli otváracie hodiny či také niečo, takže neviem, či sa tam dá vôbec ísť...čo je ale dosť škoda, lebo je zvonku krásny.










 Neskôr som si sadla pred fontánku, ktorá sa nachádza za Štátnym divadlom. Zaujímavosťou je, že po celej fontánke sú pravdepodobne vyryté znamenia zverokruhu ( usudzujem to z toho, že som tam našla aj Vodnára :D ). A plávala tam dokonca aj krásny ryba!




Keď som zašla trošku ďalej objavila som súsošie Immaculata. Nevedela som o ňom doposiaľ nič, ale na stránke www.visitkosice.eu som o ňom našla krátky popis. : "Immaculata je 14 metrov vysoký morový stĺp na kamennom podstavci postavený v rokoch 1722 až 1723. Na jeho vrchole sa nachádza plastika Panny Márie, po bokoch sú umiestnené plastiky Jozefa, Sebastiána a Ladislava. Postavený bol z podnetu poštového správcu Viktorína Flachenfelda na mieste niekdajšieho popraviska, ako prejav vďaky za zažehnanie morovej epidémie, vojen a hladu." 





Prešla som okolo Štátneho divadla až ku spievajúcej fontáne. Ako môžete vidieť na dolnej fotke, je tam napísane, že by mala hrať každú celú hodinu, ja som tam ale bola o 10 a nič :D




Pokračovala som ku Urbanovej veži , kde je výstava voskových figurín, avšak o tejto výstave sa chystám urobiť samostatný článok, takže nasleduje Kostol sv. Alžbety, kde som sa dlho nezdržala, pretože tam chodím každý rok, avšak zistila som, že sa dá vystúpiť na vežu za poplatok 1,50€ a tak som sa na to odhodlala! :D Ten výhľad stál za to, avšak tých 150 -160 schodov približne, bolo celkom dosť.... :D








Pred Kostolom sv. Alžbety sa nachádza aj Kaplnka sv. Michala, ktorá je otvorená aj pre návštevníkov, avšak mne už nezvýšil čas si ju pozrieť, tak pripájam aspoň fotku.

.... a to je pre tento článok všetko. V nasledujúcom článku Vám ukážem výstavu voskových figurín a pripojím aj pár fotiek z prehliadky Dolnej brány. :)
A čo vy a Košice? Nalákala som Vás na niečo? :)

4 komentáre:

  1. Krásné fotky, výlet musel být skvělý! :)
    www.beautifulwhile.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bol, aj počasie vyšlo,tak sa teším! :) A ďakujem ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aww, nádherné fotky! :) A ten Jakabov palác je krásny. Mala by som sa do Košíc vybrať niekedy aj ja. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak o teba sa nebojím, že tam pôjdeš! :) Je to takmer isté a odporúčam všetky pamiatky poriadne pozrieť, stoja za to! :)

    OdpovedaťOdstrániť