streda 30. decembra 2015

Movie Tips #6

Ako prázdninujete, ľudia? Ja som ešte stále vo vlne návštev. Prvé sviatočné dni to bolo  tak, že ľudia navštevovali nás a teraz zase ja navštevujem ostatných. Ale nesmierne si to užívam, lebo teraz cítim, že istým spôsobom relaxujem. A určite mi to bude po Novom roku chýbať a ostanú mi už len spomienky...a kilá navyše :D
Keďže mám však stále dosť času, stíham pomerne dosť vecí. ( aj keď do toho učenia som sa stále moc nepozrela! ) Prečítala som už tri knihy, dopozerala som seriál a pozrela pár filmov, o ktorých vám chcem dnes napísať, lebo podľa mňa stoja za to :)


Večný svit nepoškvrnenej mysle





Život osamělého a nesmělého Joela se od základu změní, když potká excentrickou a temperamentní Clementine. Ta je výstřední ve všech směrech a k bláznivým kouskům stále úspěšněji vyzývá i Joela, jenže je rovněž nevyrovnaná a výbušná a jednoho dne se rozhodne Joela zbavit a začít znovu. Na experimentální klinice se podrobí vymazání paměti, a jelikož pokus dopadne úspěšně, rozhodne se zdrcený Joel pro stejné řešení. Nemá ale štěstí, tentokrát se zákrok vymkne lékaři z rukou a dílo zkázy dokoná jeho asistent, který se místo pečlivého monitorování mozkové činnosti klienta nechá svést k divokým erotickým hrátkám. Režisér umí mistrovsky rozrušovat časoprostorovou kontinuitu a nahrazovat ji asociativním spojováním útržků, jež pocházejí z různých vrstev paměti, a zde se tento princip uplatní při rekonstrukci celého vztahu ústřední dvojice. Odvíjí se pozpátku, k některým zážitkům se film opakovaně vrací, mnohé deformuje v závislosti na Joelových rozjitřených emocích. (ZDROJ)

Tento film som si pozrela vďaka svojej kamarátke, ktorá mi ho odporučila a ja som mala chuť na niečo nové. Nemôžem povedať, že som filmový maniak, preto som ani veľa filmov s Jimom Carreym nevidela, no myslím, že každý si ho pamätá s tým jeho charakteristickým pološialeným úškrnom, ktorým bavil davy pekných pár rokov.
Toto je však pravý opak toho chlapíka z jeho predošlých filmov. Príbeh je o miernom introvertovi, ktorý spozná veľmi zaujímavé dievča, ktoré akosi nezapadá do jeho usporiadaného života. Zažíva s ňou však jedno veľké dobrodružstvo a postupne zisťuje, že ho toto dievča s farebnými vlasmi naozaj baví. Zamiluje sa do nej, no keď ju raz príde pozrieť do práce , zistí, že ho nepozná a chodí s niekým iným. Od priateľov sa náhodou dozvie, že si ho nechala na jednej špecializovanej klinike vymazať z pamäte, čo ho doslova položí. Navštívi túto kliniku a po pár dňoch sa rozhodne, že aj on chce podstúpiť ten "zákrok". Vymazať si dievča , ktoré milujete , však nie je také ľahké ako sa na prvý pohľad môže zdať.

Spočiatku som bola skeptická, keďže mi takýto umiernený introvertný Jim nesedel. Prvú polovicu filmu som brala ako menší experiment, no postupne ma začal fascinovať. Každou novou scénou som sa do príbehu viacej zažrala a po hodine som si ani neuvedomila s akou horlivosťou ho sledujem.
Postavy boli také netypické, no naozaj zaujímavé. Dokázali vás prinútiť rozmýšľať a vy ste fascinovane sledovali, čo ešte ten filmový štáb pre vás pripraví.
Pre mňa to bola skvelá jazda, v ktorej som mohla vypnúť a zrelaxovať. Jim mi dokázal, že vie dokonale zahrať šialeného muža, no ani v inej pozícií nestráca svoj šarm a výnimočný cit pre postavu.
Koniec ma teda dostal, čo sa mi nestáva často. Tak dlho ma tí dvaja naťahovali, až som nevedela obsedieť na mieste, no keď som sa konečne dočkala konca, veľmi ma prekvapili myšlienkou, ktorá z neho vyplynula. ♥
Večný svit nepoškvrnenej mysle patrí na csfd.cz medzi 50 najobľúbenejších filmov ( konkrétne mu patrí 45. priečka) a pripájam sa k názoru, že si to fakt zaslúži.


Boh nie je mŕtvy



Zmýšľanie vysokoškolského profesora Radissona čelí výzve zo strany nového študenta Josha, ktorý na rozdiel od neho verí, že Boh existuje.Pre profesora filozofie Radissona (Kevin Sorbo) je náboženstvo nepríjemnou témou, pretože jeho matka – kresťanka – zomrela, keď mal dvanásť rokov, hoci sa modlil k Bohu a prosil ho, aby ušetril jej život. Aj tento zážitok ho motivoval k rozsiahlemu štúdiu filozofie, ktoré ho vynieslo medzi najlepších mysliteľov. V rámci svojich kurzov sa však téme náboženstva nemôže vyhnúť, ani keby chcel. Dilemu a svoj hnev na Boha rieši tým, že svojich študentov žiada, aby citovali Nietzscheho výrok „Boh je mŕtvy", pričom za odmenu ich z tejto témy neskúša. Keď sa tomuto prístupu vzoprie jeden z nových študentov menom Josh (Shane Harper), Radisson od neho požaduje dôkaz, že Boh nie je mŕtvy. Sľúbi mu, že jeho eseji nebude oponovať, no Joshova oduševnenosť a pevnosť jeho viery, ktorú demonštruje aj tvrdením, že neexistenciu Boha nemožno dokázať, predstavujú pre Radissona ťažkú skúšku nielen v profesionálnom, ale hlavne v osobnom živote. (ZDROJ)


Opäť som dala na odporúčanie kamošov, ( ktorí ma už asi fakt dobre poznajú) a pustila som sa do tejto dramatickej rodinnej komédie.
Nedá sa poprieť, že film má jeden z najkontroverznejších a zároveň najzaujímavejších námetov vôbec : profesor, dlhoročný ateista, na uvítacej hodine povie svojej triede, aby každý jeden z nich napísal na papier :"Boh je mŕtvy". Nájde sa však jeden študent, ktorý to nedokáže spraviť, tvrdí totižto, že je kresťan a jeho vôľa či svedomie mu to nedovolí. Prekvapený profesor ho opäť vyzve, no on sa nechce poddať, preto medzi sebou nakoniec uzavrú dohodu: nemusí napísať túto vetu, ak celú triedu, ktorá bude predstavovať porotu , presvedčí o tom, že Boh žije.
Spočiatku zaskočený mladík sa tejto úlohy dosť obáva, no cíti, že táto skúška dokáže jeho vieru.

Neviem, čo presne som čakala, ale v podstate som s filmom bola spokojná. Páčilo sa mi prostredie, v ktorom sa príbeh odohráva , ktoré upúta skôr nás, stredo a vysokoškolákov, keďže bolo také typické americké, čo ja môžem.
Herec, ktorý zastával rolu profesora, mi bol sympatický aj napriek jeho ateistickým názorom. Do svojej role sa perfektne vžil a jeho slovné prestrelky s Joshom boli strašne poučné a inšpiratívne. Obaja citovali filozofov a snažili sa navzájom presvedčiť o svojej pravde, čo diváka naozaj upúta. Občas na seba chŕlili citáty tak rýchlo, až som s nimi pomaly nestíhala, no ten zápal ma fascinoval. Páčila sa mi tá najhlavnejšia myšlienka: princíp slobodnej vôle každého jedného človeka. Myslím si, že keby film ostal len pri nej, oslovil by aj väčšie publikum, je tu ale pár vecí, ktoré sa mi zdali už trošku predvídateľné a diváci by mohli tvrdiť, že sa ich film snaží presvedčiť o viere, čím by popreli myšlienku spomínanej slobodnej vôle, za čo mu teda musím strhnúť mínusový bod, aby som bola objektívna.
Okrem týchto pár scén však film stále považujem za veľmi pekne spracovaný , s potenciálom upútať pozornosť priemerného či menej náročného diváka :))


Zdroje obrázkov: http://filmy-serialy-online.tv/data/stills/2103-281772.jpg
                       http://www.7den.cz/wp-content/uploads/2015/11/filmOnline-Buh-neni-mrtvy.jpg

2 komentáre:

  1. O prvom filme počúvam stále dookola, a neviem sa dokopať k tomu, aby som si ho pozrela...O druhom som však čítala po prvý raz, a zaujal ma! Ďakujem za tip ;)

    https://maramissmara.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť