nedeľa 11. februára 2018

Universidad de Oviedo

Prajem Vám požehnanú nedeľu, priatelia!

   Po pár hektickejších dňoch, kedy som už riešila veci do školy, vybavovala si potrebné administratívne záležitosti a snažila sa čo najviac privyknúť na španielsku kultúru, som sa dnes rozhodla, že je najvyšší čas, aby som vám napísala prvé dojmy z mojej univerzity. Píšem prvé dojmy, pretože bude myslím najlepšie, ak zhodnotím celé moje štúdium až na konci, predsa len, bude to objektívnejšie.
Dnes vám chcem len čiastočne naznačiť rozdiely, ktoré som zbadala už počas mojich prvých troch týždňoch letného semestra.

   Začnem asi kampusom, ktorý ma ohromil ako prvý. Predsa len, moja domovská univerzita sa nenachádza v hlavnom meste, takže som nebola zvyknutá na žiaden luxus. Ani tu to nie je 5 hviezdičkový hotel, ale musím povedať, že je to jeden obrovský kolos budov, ktoré naozaj z väčšej časti pripomínajú tie z Harryho P. A presne preto ich tak veľmi milujem.
Vo vnútri to vyzerá taktiež veľmi pekne. Sú tam premiešané historické prvky( stĺpy), ktoré sú pre Astúriu typické s moderným vybavením a to v tej správnej miere.
Je pravda, že tá najväčšia budova by už zvonku potrebovala nový náter, ale oproti niektorým slovenským budovám je ešte v relatívne dobrom stave. Myslím, že najviac si dali záležať na Administratívnej budove, kde sa nachádza študijné oddelenie.






   Čo sa týka samotného študijného oddelenia, majú to tu veľmi dobre vymyslené. Ja osobne som nestála v žiadnom rade,tak ako to zvyknem doma, ale od známych som počula, že si tu predsa len ten rad musíte vyčkať, ak potrebujete zmenu predmetov alebo niečo podobné. Každopádne, sú na to pripravení a majú tu stroj, kde si pekne potiahnete číslo a čakáte, kým sa zjaví na tabuli.
Samozrejme, nie veľa ľudí tu vie anglicky ( na čo, si už pomaly začínam zvykať), ale pani na študijnom je zlatá a snaží sa vám lámavou angličtinou vysvetliť všetko potrebné.

   Internet je tu ozaj bieda. V celom meste majú internet, ktorý je oproti tomu nášmu dosť pomalý, ale nie je to niečo, čo by som považovala za veľké mínus. Aspoň tam trávim menej času ;)

   Samotné štúdium, resp. školský systém tu je iný. Všetky predmety, ktoré som si zapísala fungujú na dvoch modeloch, keďže tu nie je povinná školská dochádzka. Model A si vyberiete, ak chcete pravidelne chodiť do školy, zúčastňovať sa na priebežných "zápočtoch/testoch". V tomto prípade, ak ich všetky absolvujete, záverečné hodnotenie bude pozostávať z 20 % z úspešnosti v týchto testoch a 80 % známky bude tvoriť finálny test. Model B je pre tých, ktorý chcú cestovať alebo inak čas inak. V tomto prípade bude celých 100% hodnotenia tvoriť finálny test.
Myslím, že je to celkom zaujímavý prístup k učeniu, avšak zatiaľ nepoznám nikoho, kto by si zvolil druhý model ( možno je to tým, že nechodia do školy, Andy? :D).

   Učitelia sú veľmi ústretoví a majú angličtinu, ktorej rozumiem, za čo som veľmi vďačná. Čo beriem asi ako najväčšie plus je fakt, že nás naozaj nesnažia nútiť do učenia naspamäť ale skôr nám dávajú podnety na to, aby sme rozmýšľali, spochybňovali a kriticky rozmýšľali aj nad bežnými vecami. Taktiež nás cibria v práci v skupinách a písaní esejí, čo sú presne aspekty, v ktorých sa chcem zlepšiť, takže pre mňa je to veľké plus.

   A čo sa týka samotnej angličtiny? Ona bola prvotným dôvodom, pre ktorý som sa rozhodla odísť do zahraničia. Chcela som sa v nej zlepšiť a začať ňou aj plynulo rozprávať.
Vďaka ESN skupine, ktorá združuje všetkých Erasmus študentov som už spoznala veľa iných národností ( Turecko, Taiwan, Nemecko, ...) . Organizujú rôzne výlety a aktivity, kde si môžem precvičovať angličtinu a aj keď sa nezúčastňujem všetkých, musím povedať, že aj za tie tri týždne už badám zmenu a cítim sa v nej oveľa uvoľnenejšia.
Dokonca mám už aj problém rozprávať dobre po slovensky, takže asi to naozaj má nejaký ten účinok ! :D


   Na začiatok vám viem povedať len toľko. Som zvedavá, ako sa moje štúdium posunie a nakoľko budem spokojná s výsledkom.

Vaša Andy♥


Zdroje obrázkov: http://www.fundacioncardin.es/bibliotecamaliaya/sites/default/files/documentos/cabecera_paginauniovi.jpg
                             https://filosofia.uniovi.es/image/image_gallery?uuid=2e0b6c5a-6be3-4935-bec2-eed24de292d6&groupId=892647&t=1379341897961

2 komentáre:

  1. Rozhodne nie som jednou z tých, ktorých veľkomestá fascinujú, z architektúry padajú nazadok a na obrovské budovy by dokázali zízať od svitu do mrku, no toto mesto je skutočne krásne. Jedno mu teda odoprieť nemôžem, čaro a nádheru, ktorá pramení z budov starých niekoľko rokov.♥ V mojich očiach sa tomuto novodobé stavby nedokážu vyrovnať ani len z polovice.:)
    Čo sa týka tej dochádzky, ja by som si predsa len možno skôr zvolila to B-čko.:D Ale to jedine v prípade, že by som po ruke mala nejakého svojho 'travelling buddy' a teda ak by som sa už stratila, nestratila by som sa sama.:D A bolo by to super...Ale to v konečnom dôsledku môžem urobiť aj bez toho, aby som v Španielsku musela študovať, čižee...:D Nu. A veľmi sa mi páči aj systém vzdelávania. Dokonca mám taký dojem, že aj naši si to už pomaly ale isto začínajú uvedomovať. Predsa len je to pre žiaka oveľa prospešnejšie ako nejaké bezhlavé bifľovanie.
    Juuuj veľmi sa teším z týchto článkov a už teraz sa neviem dočkať ďalšieho.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež neviem čumieť na budovy celý deň, ale vždy žasnem, čo sú ľudia schopní vytvoriť :) V tomto prípade s tebou úplne súhlasím, mesto je nádherné :) ♥ A aj keď som dievča z dediny, musím sa priznať, život v Oviede sa mi páči, aj keď by som tu asi navždy neostala :)
      No veď toto, možno kebyže mám nejakého travelling buddy tak aj ja, a , samozrejme, ešte nejaký ten slušný budget ale živto študenta je obmedzený :D :)
      No neviem, podľa mňa vo veľkej miere závisí od vedenia školy a učiteľa, lebo väčšina našich učiteľov patrí k staršej generácií a nie sú zas až tak ochotní prijímať nové trendy, no dúfam, že sa to zmení! :)
      Ďakujem za nádherné komentáre! :) Povzbudzujú ma v písaní! :)

      Odstrániť